HTML

Élet Izlandon

Eljöttem kis hazánkból melózni Izlandra és meg szeretném osztani veletek milyen is az.

Friss topikok

  • Klariceland: Hey! Van még valaki Izlandon közületek? Én 15én költözök! Jó lenne magyarral is találkozni! Bless ... (2012.08.25. 15:36) Az első pár nap.
  • dr.Móritz Lászlóné: 48 éves,angolul igen alacsony szinten beszélő jogásznő vagyok.Idős édesanyámmal szeretnénk olyan o... (2008.03.13. 16:38) Bulik,ünnepek
  • Lady Hamilton: Hallod haver , ha Izlandrol ez az egyeduli irnivalod hogy hol mennyiert lehet inni , akkor ezert k... (2007.12.13. 15:54) NAMOSTAZTÁNMÁNELÉG!!!!!!
  • larisl: Szia, Pates!! Már nagyon hiányzott étert átzengő írásod onnan a messzi Izlandról! Már kezdtünk kic... (2007.10.13. 19:54) Amit elfelejtettem...
  • Bíró Márta: Hali ! Nem folytatod a blogot ????? Mi is jártunk Izlandon és jövőre megint megyünk északi fényt n... (2007.05.20. 21:07) Boldog Nőnapot!

Linkblog

NAMOSTAZTÁNMÁNELÉG!!!!!!

2007.08.13. 02:22 pates

.....mondtam magamban mikor megkaptam a "frostlögur" (ez már izlandi!!!) nicknevű haveromtól a linket a www.izland.blog.hu oldalhoz amit Csabee és Aggee nevű emberkékkel lehet fémjelezni.Kapcsolatfelvételre invitáltam őket,majd meglátjuk mi lesz belőle.
Egyébiránt a fenti cimet a lustaságom miatt találtam ki ,ami az utolsó bejegyzésem ideje  gyönyörüen tükröz.Sokan cseszegettek,hogy mikor irom tovább a blogot,amit a rám jellemző
"majd" szócskával háritottam.De miután megláttam ,hogy valaki jegyezte a blogom  digitális formában , ideje volt cselekedni,hogy ne érje szó a ház elejét.Ne csak  az legyen,hogy elkezdtem aztán félbemaradt.Erre szokta apám mindig mondani,hogy:"ugye én megmondtam"!!
Na most rácáfolok ezekre a dolgokra,és már van hozzá segitőm is,szerelmem személyében.
A "majd" mostra változik úgyhogy próbálom ott folytatni ahol abbahagytam.

Tehát elindultunk a lengyel kollegákkal az éjszakába lazulni.Csak ,hogy jó legyen a Tina Turner Tribute koncert.Rögtön meg is álltunk a Bankastraedi utca végén lévő kis téren ahonnan elkeztük az éjszakai turnét.Löszer a kézbe zsebböl,élesit aztán robbant a gyomorban.Jól esik a sör a reykjaviki éjszakában az utcán.Pláne hogy nem 700 isk(igen 2100huf kb) volt,mint a bárokban,hanem csak 1200isk a hatos pakk Viking bjór,ahogy itt mondják,ami azért nem mindegy.Mert nem mindegy itt a füstös öbölben ,hogy hogy vág neki az ember az éjszakának.Otthon lehet inditani krimóból,bárból,kocsmából és egyéb vendéglátóipari egységekből,de az ilyen kezdés itt kisebb anyagi csődhöz vezethet.Ismervén az árakat otthon ebböl kevésbé lehet bonyodalom ha figyel az ember hogy csak a megszokott bejáratott helyeken indit és folytat.Csak kollégám Ivar példáját emliteném fel aki egyszer igy kezdett pénteken és szombaton is és éjszakánként átlag 27-30.000 isk bánta.Igen ö is szivta a fogát,csak ö nem k§rva%nyázott közben mint sokan teszik most.De hallottam egy lengyel srácról is aki kiruccant a haverokkal mulatni és 78.000isk volt az ára az egyéjszakás eufórikus állapot.
rendes ember átveszi a helyiek szokását és szigoruan otthon alapoz.Ha nem valamelyik helyi milliárdos palántája.Bár a 18-22-es korosztály kezében gyakran látni aranyszinű fizetőeszközként használatos műanyag lapocskákat.És csak akkor néznek a pénztárnál ha a szin acélosszürkére változik amit platinának hivnak.Szóval.Otthon alapoznak amihez a "cementet" meg a "maltert" a helyi "tüzép"egységekben szerzik be.Ezeket "vin búd" nak  hivják  "www.vinbud.is" .Ezeket az egységeket péntek este közeledtével megrohamozzák a kiszáradt benszülöttek ,hogy végre csillapithassák szomjukat ,a "lager"(tomi kollegám szerint "hugyozós"azaz alacsony alkoholtartalmú  "egy tálca=semmi hatás")sör okozta  éhség miatt végre rendes sörrel.A bor rohadt drága és nincs magyar.A 1,5l tetra pakkos "dobozos"bor ,amit utoljára édesapám kapott ajándékba a BB gyár egyik alkalmazottjátol amit a cég ukrán piacra gyárt,az 3500isk körül mozog.Az egyenlő a tálca sörrel ,vagy egy üveg izlandi vodkával .Átlagban hatig vannak nyitva az italszaküzletek,de most nyitottak egyet Relykjavik Skiholt nevű régiójában ,ami 8-ig van nyitva(hurrá!!!).Amúgy csak ezekben az állami (!!!) szaküzletekben lehet kapni rendes sört meg a bárokban.Máshol csak az urinálásra alkalmas kivitel található meg csekély élvezeti értékkel.Hogy jobban szemléltessem a csekély alkoholtartalmú sör ,nem alkoholmentes mert olyat rendes ember nem iszik,akkor a legjobban az jellemzi amikor az ember nekiáll magával játszani.Jó az is de nem az igazi,és csak fölhergeli az ember magát.
Ide az Izlandi alkohol témájához illik a legjobban az a tény amin én is meglepődtem,miszerint Izlandon vannak részeg csövesek.Ez a fenti tények ismeretében elég valósziűtlennek tűnik,de igaz.Nem sok de van.Kb 15 itt ezen a környéken ahol alkom most,erös belvárosi környék."Tjörnin tóig egy cigi se" távolság.Itt elégé megy az élet és azért megfigyelni szakadt emberteket vindúdos szatyorral mászkálni picsókásan.És vannak ismétlődő arcok.Ez addig volt furcsa amig kedves szomszédom(Izlandi) meg nem osztotta velem az információt,miszerint a következő sarkon található vörös épület egy szállás helyi nincsteleneknek(hehehehe).A kérdés adott:Miből?Igen ,állambácsi.Nem sokan vannak és csak az marad csöves aki az akar lenni.Állam mindent támogat nem hagyja állampolgárait a fekáliában nyakig  ha csak  az nem akar maradni.90.000 isk/hó .És ebből  itt el lehet kezdeni simán talpraállni.Csak nem mindenki akar.

Na ennyit mára ,holnapután folytatom.
A pirossapkás hülyegyerek felébredt csipkerózsika álmából és elkezd az éterben zavart kelteni izland körül a tesókkal együtt.
Nincs már "majd"

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rejkjavikiboykalandjai.blog.hu/api/trackback/id/tr68138577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

v 2007.08.13. 08:16:50

Király!!!
Azért a "NINCS MÉG KÉSZ" pólódat ne dobd ki... :)

v 2007.08.13. 10:27:17

bakker, most nézem a zindexet,
az új izlandi blog kint van a címlapon! Most aztán bele kell húznod!
Egyébként tényleg olyan sokan voltak gaypride-on?

fagyalllo 2007.08.13. 18:56:27

Gábor, erre ne válaszolj, beugratós kérdés! : )

ugye én megmondtam 2007.08.18. 20:51:36

Az időrenddel még azért problémák vannak de már valami elindult . Azért irhatnál arról is hogy mi történt a nőnap óta mert szerintem azért történt egy két dolog

pates · http://rejkjavikiboykalandjai.blog.hu 2007.08.19. 16:26:23

Folyamatosan tájékoztatom az érdeklődő közönséget az azóta történtekröl.De szerintem a z idörendet nem tartom.Csak szemezgetek eddigi élményeimböl.

Matula 2007.08.21. 20:02:39

Isten vagy Pates!
Sajna még nem tudtam végig olvasni minden kis beszámolódat, de igyekszem. A lényeg, hogy jól vagy és hogy minden okay. Remélem nem felejtetted el a hazai pálinka ízét :D

Lady Hamilton 2007.12.13. 15:54:06

Hallod haver , ha Izlandrol ez az egyeduli irnivalod hogy hol mennyiert lehet inni , akkor ezert kar volt kimenned.
süti beállítások módosítása